Rozhovor se Stanislavem Knotkem, ředitelem společnosti Prima Doma Media.
Co vidíš, když se ohlédneš za uplynulým rokem?
Byla to hodně slušná jízda! Na přelomu let 2018 a 2019 jsme měli hotový business plán a domluvu s Primou, ale ani čárku nového kódu. Data neseděla, byli jsme začátečníci v TV světě. Nikdo nevěřil, že jsme schopní přežít rok. Všem bylo jasné, že spojit online web s televizním světem není procházka růžovým sadem. Musím poděkovat našemu šéfovi Vladimíru Pořízkovi, který měl jasnou vizi a vždy nás podržel.
Naše výhoda byla a stále je v tom, že jsme věděli, čeho a jak chceme dosáhnout: Stát se jedničkou v hobby světě. A to se povedlo. Komu se poštěstí vybudovat podobný projekt? Postavit hobby vertikálu napříč televizí, weby, hybridní telkou a sociálními sítěmi, pressem a eventy?
Před rokem jsme startovali sezonu s jedním webem, naším původním Českým KUTILEM (www.ceskykutil.cz), přebírali jsme z Primy web Prima NÁPADY (www.primanapady.cz) a podnikali jsme první kroky k obchodování TV pořadů Receptář prima nápadů a Vychytávky Ládi Hrušky. Když si na to dnes vzpomenu, vidím to množství práce, které je za námi. Šéf marketingu jedné velké hobby firmy mně a našemu šéfovi obchodu Jirkovi Kadrnkovi nedávno při jednání řekl, že to naší konkurenci potrvá tak dva roky, než nás dožene. To se moc hezky poslouchá!
A jak to vidíš dnes?
Přibylo nám hodně šedivých vlasů, ale stálo to za to. Naše hobby portfolio je hodně široké. Máme divákům, čtenářům, uživatelům a klientům opravdu co nabídnout. V současné chvíli do našeho portfolia Prima DOMA patří tři televizní pořady (hobby legenda Receptář prima nápadů, Vychytávky Ládi Hrušky a Libovky Pepy Libického, včetně supplementu Minutový manžel), dále šest webových projektů, už zmiňovaný Český KUTIL, Prima NÁPADY, dále pak videoportál Prima DOMA.TV (www.primadoma.tv) se zhruba 6 300 hobby videi, diskusní fórum Prima RADY (www.primarady.cz), produktový srovnávač KUTILO (www.kutilo.cz) a home page celého projektu Prima DOMA.CZ (www.primadoma.cz). K tomu máme řadu facebookových a instagramových profilů z celého našeho hobby segmentu od chalupářů, zahrádkářů, kutilů až po nově převzatý Receptář prima nápadů.
Je toho skutečně hodně? Zvládáte to?
Ten záběr je opravdu velký. Na začátku roku 2019 nás bylo celkem asi deset. Teď je nás kolem šedesáti, a k tomu máme skvělou armádu externích dopisovatelů, SEO textařů a redaktorů. Vždycky si říkám, že kdyby náš šéfík brigádníků Michal Málek a šéfová obsahu Pavlínka Wagnerová poslali všechny ty lidi bránit náš barák, ve kterém jsme v nájmu, tak by to vypadalo jako v Bradavicích před útokem Voldemorta.
Co tedy dnes znamená Prima DOMA?
První věc, která mě napadne, jsou lidé. Naši kolegové. Kamarádi. Sen o takové firmě jsem měl v hlavě už mnoho let. Tým, který se nám podařilo sestavit, je opravdu skvělý. Obchodníci, produkční, vývojáři, dramaturgové, scénáristi, kameramani, střihači, projekťáci, moderátoři, redaktoři, SEO blázni a další. Každý z nich je špičkou ve svém oboru a dohromady tvoří nádherný celek. A neustále se učí a posouvají dopředu. Jim patří dík. Uplynulý rok byl pracovně hodně náročný, každý z nich si sáhnul na dno svých sil, ale nakonec to zvládli a zůstal jim i úsměv na tváři. Mají můj velký obdiv. Když se těšíš do práce, není co řešit.
A businessově? Co máte připravené pro klienty?
Když to vezmu podle naší obchodní prezentace, kterou nám mimochodem klienti hodně chválí, stále nám na ní přibývají nové slidy. Někdy máme až problém vše zjednodušit, abychom dokázali svoje portfolio prezentovat co nejstručněji a nejpřehledněji.
Cílem pro rok 2019 bylo dát vše do pořádku a vybudovat portfolio. To se nám podařilo, a i díky podpoře Primy jsme zvládli mnohem víc, než jsme si předsevzali a nastavili v business plánu. Takže do roku 2020 jsme vstoupili s hobby portfoliem, které dnes nemá na trhu konkurenci.
A to není všechno. Pro letošní rok chystáme dva nové TV pořady. První je o mladých řemeslnících, o jejich životě a podnikání se vším všudy. Budeme se bavit s jejich mistry, rodinou, přáteli. Cílem pořadu Řemeslo nenahradíš je ukázat dnešním mladým, a také jejich rodičům, že na práci rukama není nic špatného. Naopak. A že v době, kdy kvalitní řemeslníci skoro neexistují, se tím dají vydělat velmi slušné peníze.
Druhý pořad bude doslova bomba! Podobný formát na našem trhu není. V průběhu roku budeme monitorovat postup rekonstrukce rodinného domku. Je to pro nás obrovská příležitost nabrat velké množství materiálu a dát divákům a čtenářům možnost nahlédnout skoro až syrovým způsobem pod pokličku takové rekonstrukce. Ukážeme všechny klady, a hlavně problémy, které s tím souvisí. Rekonstrukci budou provádět skuteční fachmani. Firmu nám doporučili naši parťáci z řemeslnického tržiště NejŘemeslníci, se kterými na projektu úzce spolupracujeme. A jak se bude pořad jmenovat? Jak jinak než Fachmani…
Takže se ani letos nebudete nudit?
To opravdu ne. Už teď natáčíme první díly Receptáře prima nápadů, který pro Primu od nového roku výrobně dodáváme. Na konci roku nám z regulérního „výběrka“ vyšla jako vítěz společnost GoodTV, která mimo jiné vyrábí pro Primu i pořad s Láďou Hruškou. Jsme moc rádi, že s nimi nyní pracujeme na novém Receptáři. A aby toho nebylo málo, pro TV a Receptář chystáme nové tváře. Změny začneme brzy promovat na facebookovém profilu Receptáře prima nápadů.
Na konci roku se nám s Primou podařilo ukotvit nový formát Libovek s Pepou Libickým, a tak pojedeme celoroční nedělní hobby blok s Receptářem, Libovkami a Láďou Hruškou. A když k tomu přidáme i zmiňované Řemeslo a Fachmany v průběhu týdne, bude to jízda!
A to není všechno. S našimi video produkcemi točíme velké množství streamů výhradně pro online. Jsou to online pořady Zahrádkářská poradna s Lídou Duškovou a Honzou Kopřivou, vlastní návodové a rádcovské pořady Stačí začít a Prima rady a dále pak sekce kutilství a vyrábění s Pavlem Zemanem v pořadu Prima NÁPADY. Nově přibude tvoření hlavně pro ženy s naší novou moderátorkou Rooyou, která s námi spolupracuje od začátku tohoto roku.
Letos nás čeká především práce na online projektech. V první fázi je to vzájemné provázání všech našich webů, jak obsahově a tematicky, tak systémově. Rádi bychom měli v říjnu zhruba 700 000 erúček (reálných uživatelů webu), kteří pravidelně měsíčně projdou online portfoliem. Máme na to weby, obrovské množství obsahu (měsíčně asi 130 nových článků a 200 nových videí z našich TV a online pořadů) i parťáky. Rádi bychom co nejvíce spolupracovali s iPrimou a také s novým zpravodajským webem Prima CNN News, na který se všichni moc těšíme. A už jsem zmínil naši vlastní appku v HbbTV? Ta bude taky.
Co dnes Prima DOMA znamená pro návštěvníky webů a diváky?
Inspiraci, rady a zábavu. Když jsme s Pavlem Zemanem před lety zakládali Českého KUTILA (dnes Prima DOMA MEDIA), chtěli jsme vybudovat web jako inspiromat pro obyčejné lidi, kteří si chtějí zvelebovat své domácnosti, domečky, chaloupky, zahrádky a dílny. Od té doby, co Český KUTIL spatřil světlo světa, se naše vize nezměnila. Rád používám motto Přemka Podlahy: Radit, radit, radit. I my v dnešní době chceme v Prima DOMA radit, radit a zase radit. A pomáhat.
Co je tvá osobní vize pro nejbližší budoucnost?
Chci po pracovní stránce zvládnout všechno to, co jsme si předsevzali. A že je toho opravdu plný hrnec! Věřím, že nám Prima poskytne minimálně takovou podporu jako v loňském roce. A že to náš tým zvládne. Jim věřím na 100 %. V osobním životě bych chtěl mít víc času na rodinu a na ryby. A letos chytnu trofejního halibuta. To je tutovka!
Šel bys do toho znovu?
Určitě. Ale kdybych měl přitom o něco víc informací a zkušeností, které jsem načerpal za uplynulý rok, vůbec bych se nezlobil. Ale to je život. Jedeme dál.